Eerste dag in LA! - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Brechtje Moen - WaarBenJij.nu Eerste dag in LA! - Reisverslag uit Torrance, Verenigde Staten van Brechtje Moen - WaarBenJij.nu

Eerste dag in LA!

Blijf op de hoogte en volg Brechtje

07 Januari 2014 | Verenigde Staten, Torrance

Maanden heb ik hiernaar uitgekeken en nu ben ik dan eindelijk aangekomen in LA. Voor 6 maanden ga ik hier engels studeren. Heel erg spannend natuurlijk maar ik heb er superveel zin in. Het is nu maandagavond half 10, hoewel mijn laptop nog steeds de Nederlandse tijd aangeeft, half 7 dinsdagmorgen. Maargoed, gisteravond ben ik dus aangekomen op LAX. Mijn vluchten, eerst naar Londen daarna door naar LA, waren best wel goed. In Londen had ik een half uurtje vertraging, maar ik moest daar toch al 4 uur wachten dus kon een half uurtje er ook nog wel bij ;) De vlucht naar LA was vermoeiend, had niet heel veel ruimte. Naast me zat namelijk een mevrouw die tamelijk extreem veel overgewicht had en de man voor me had zijn stoel best ver naar achteren gezet. Maar ik heb het overleefd en uiteindelijk ging de tijd in het vliegtuig best snel.
Toen ik aankwam werd ik opgewacht door de EF-staff en toen moesten we even wachten op onze transfer die iedereen naar de residentie of host family bracht. Uiteindelijk was ik om ongeveer 6 uur bij mijn residentie en daar werden we rond 7 uur welkom geheten door een aantal staff medewerkers van EF met gratis pizza en drinken zodat je alvast wat mensen kon ontmoeten. Daarna maar snel naar bed gegaan want had toen al een hele tijd nauwelijks geslapen.
Mijn residentie viel me heel erg mee. Van tevoren had ik namelijk gehoord dat het alleen een soort hotel kamer zou zijn, maar blijkbaar zit er toch gewoon een woonkamer en een klein keukentje bij. De wifi is alleen niet zo goed hier, dus ik moet maar snel een Amerikaanse sim card gaan halen. ;)
Vandaag hadden we een introductiedag op school. Eerst nog wat boodschappen gedaan met een ander Nederlands meisje en daarna met haar naar school gelopen. Dat was ongeveer 40 minuten, maar prima te doen door het geweldige weer hier. 
Met die introductie kregen we ook met een groepje studenten vast een kleine rondleiding in een bus, We gingen eerst naar Hermosa beach waar we al een paar dolfijnen gezien hebben en daarna nog eventjes door naar Redondo beach. Hierna konden we terug naar de residentie om nog even goed uit te rusten. ’s Avonds bij de macdonalds gegeten, tja we zijn nou eenmaal in Amerika ;) Morgen wordt de eerste lesdag, hoef gelukkig pas om 1 uur te beginnen. Ben benieuwd!

  • 07 Januari 2014 - 19:46

    Frank & Femmy:

    Ha Brechtje,
    Fijn om je verslag te lezen, want we zijn natuurlijk erg benieuwd naar je belevenissen. Ja, het kan krap zijn in een vliegtuig, maar daar moet je dan toch even doorheen om bij zo'n heerlijk strand terecht te komen! Je foto op Twitter zag er jaloersmakend uit!
    Gelukkig valt de residentie mee. Veel succes op college.
    Groeten van ons.

  • 10 Januari 2014 - 23:25

    Marian Vd Velde:

    leuk om te lezen Brechtje! veelplezier daar! liefs Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brechtje

Actief sinds 17 Juli 2012
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 74540

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 21 Juni 2014

Los Angeles, California

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Mukono, Oeganda!

Landen bezocht: