29-1-2014 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Brechtje Moen - WaarBenJij.nu 29-1-2014 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Brechtje Moen - WaarBenJij.nu

29-1-2014

Blijf op de hoogte en volg Brechtje

30 Januari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

In mijn vorige blog schreef ik dat ik nog helemaal geen huiswerk had gehad, dat is nu wel veranderd. Nog steeds niet heel veel maar ik moet morgen een essay inleveren van 1000-2000 woorden en ik moet voor school ook de hunger games lezen  Op de middelbare mocht ik dat boek nooit lezen omdat ie te makkelijk was dus ik vind het wel leuk haha
Afgelopen zaterdag ben ik met Lotte de hele dag naar het strand geweest. Zelfs nog even gezwommen wat aan het begin heel koud was maar daarna wel lekker. Toen we net bij het strand waren aangekomen zagen we ongeveer 20 meter van het strand af meteen al een groep dolfijnen zwemmen. Zo gaaf dat je die hier zo vaak ziet. Surfers die in het water lagen waren er echt vlakbij.
Zondag ging ik samen met lotte en mijn nieuwe Deense kamergenoot naar downtown LA om te kijken bij de Grammy’s. De grammy’s werden gehouden in het Staples Center wat helemaal afgesloten was zonder ook maar enige mogelijkheid om sterren te zien. Dat was wel jammer maar toen zijn we maar LA wat verder ingegaan om een beetje te shoppen. Overal waren agenten aanwezig voor de grammy’s die als we de weg vroegen meteen duidelijk zeiden dat we in de grote straat moesten blijven want aan allebei de kanten waren slechte buurten. Uiteindelijk kwamen we wel in een iets slechtere buurt terecht maar ik vond het allemaal wel meevallen. Op de terugweg stopte er een limousine voor ons die vroeg of alles goed was en of we hulp nodig hadden. We raakten aan de praat met de chauffeur en bleek dat hij twee uur daarvoor Wiz Khalifa naar de grammy’s had gebracht en hij liet wat papieren van VIP zien enzo. Geen idee natuurlijk of het ook echt zo was maar laten we het er maar op houden van wel haha. Hij bood aan om ons naar het Staples Center te brengen zodat we makkelijker onze volgende bus konden nemen. Zonder er al te veel bij na te denken stapten we in de limousine en toen hadden we wel echt een wtf momentje. Daarna met de bus verder terug wat natuurlijk weer lastig was met het bussysteem in LA.
Maandag ben ik na school met Lotte naar de Galleria mall geweest in Redondo Beach. Met de fiets was het toch verder weg dan gedacht, maar uiteindelijk er toch aangekomen. Mijn mobiel was natuurlijk weer leeg. Veel leuke winkels en voor het eerst een karamel appel met sprinkles geprobeerd in the chocolate factory. Was lekker! Ook gingen we in zo’n soort massage stoel wat 2 dollar was voor 10 minuten. Dat was een wat mindere ervaring want het leek meer alsof we mishandeld werden dan dat we een massage kregen. We waren echt aan het wachten tot die tien minuten voorbij waren toen we erachter kwamen dat je zelf de intensiteit kon instellen. Veel beter werd het alleen niet dus we waren blij toen het eindelijk voorbij was. Impulsief ook nog een tweede gaatje in mijn oren laten schieten. In Nederland kreeg ik te horen dat mijn oorlel te klein was (vraag me niet waarom) maar blijkbaar kon het dus toch gewoon 
Volgende week maandag heb ik de eerste test om te kijken of ik naar een hoger level mag. Ik zit nu in C1.2 maar onze leraar zei dat hij denkt dat het grootste deel van onze klas het wel moet kunnen halen. Ben benieuwd!

  • 03 Februari 2014 - 22:19

    Marian Vd Velde:

    lieve Brechtje, wat leuk om via Elly nu je verslag van 29/1 te hebben kunnen lezen.
    Ik moest erg lachen om de heftige massagestoel!
    Veel liefs, plezier en succes! Zo te lezen heb je het leuk;-)
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brechtje

Actief sinds 17 Juli 2012
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 74522

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 21 Juni 2014

Los Angeles, California

20 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Mukono, Oeganda!

Landen bezocht: